Koronakurimus – aikaa luovuudelle

Olen seurannut hyvin läheltä koronan yrityksille aiheuttamaa ”riesaa”. Perheyrityksemme on matkailualan yritys ja tämä virus on vaikuttanut siihen ja sen toimintaan aina tammikuun lopulta saakka.

Eräs ranskalainen yhteistyökumppani lähetti viime viikolla äärimmäistä positiivisuutta tirskuvan sähköpostin. Sanoma lyhykäisyydessään oli, että vaikka korona kurittaa niin nyt on hyvää aikaa luovuudelle.

Olen itsekin ollut aika lamaantunut tämän asian kanssa, koska tiedostan valitettavankin hyvin tämän yrityksille aiheuttamat vaikeudet. Monissa yrityksissä ja monella yrittäjällä kalenterit pärähtivät kertalaakista tyhjäksi, kun hallitus linjasi isojen tapahtumien perumisesta viime perjantaina.

Mutta totta. Ei saa jäädä tuleen makaamaan. Ole luova. Jos työt vähenivät radikaalisti, nyt on hyvä hetki uudistaa yritystoimintaa. Viimeistellä ja julkaista ne suunnitelmissa olleet uudet tuotteet ja palvelut.

Ihmiset ovat vähentäneet liikkumistaan jo nyt Suomessakin ja tämä näkyy kivijalkakaupassa. Jos kotona oleminen lisääntyy, niin jossainhan se aika tulee kulutettua ja verkkokaupat ovat somen ohella hyvinkin suosittuja ”ajanviettopaikkoja”.

Sain tässä jo työn alle muutoksia muutamiin verkkokauppoihin. Yrittäjät olivat jo oivaltaneet, mitä maailmassa on tekeillä.

Autan mielelläni kaikkien verkkokauppa-alustojen kanssa.

Kirsu pystyyn ja tuulta päin arvoisa yrittäjäkollega!